divendres, 21 de febrer del 2020

Treball per racons

Al llarg de la primera part d'aquest segon trimestre, els Dublín hem començat a treballar per racons. 

La metodologia del treball per racons es basa en l'organització de l'aula en diferents espais on els alumnes, repartits ens petits grups, realitzen activitats simultànies autònomament. El paper del mestre en aquests moments és dinamitzar els aprenentatges i animar els alumnes a participar ens tots els espais. 

L'alumne té tot el protagonisme ja que:

  • participa activament en el seu aprenentatge 
  • pot ser model i guia dels seus companys
  • pren consciència de les seves possibilitats
  • accepta i aprèn del seus errors
  • és responsable del material
  • aprèn a organitzar-se i a planificar-se 
  • i un llarg etcètera


A Dublín, treballem els racons 2 tardes a la setmana i els racons tenen les mateixes propostes de material durant 2 setmanes. 

Els racons que tenim són:

  • el racó de les matemàtiques (groc)
  • el racó del buf i del nom (blau)
  • el racó del grafisme (verd)
  • el racó de plàstica (taronja)


En iniciar la sessió, els alumnes agafen el seu carnet i escullen en quin racó volen treballar aquella tarda. Hi enganxen el gomet corresponent i van al racó on deixen el carnet i es pengen la medalla. Aquí comença el treball autònom. 

Al finalitzar la sessió, els alumnes recullen el seu material, pengen la medalla, agafen el carnet i l'endrecen. En la sessió següent, tornem a repetir la mateixa dinàmica però, gràcies a la lectura del carnet, ja saben a quin racó no poden anar. 

Us deixem unes fotos perquè pugueu fer-vos una idea més real en què consisteixen els racons.